Facebook Posts
Belangrijke baan
werkenvoor.denhaag.nl/vacature/a0w9N000000ILC4QAO/Technisch-Medewerker-Civiele-Kunstwerken/?utm_s…
… MeerMinder

Technisch Medewerker Civiele Kunstwerken
werkenvoor.denhaag.nl
× Sollicitatieformulier: Technisch Medewerker Civiele Kunstwerken Technisch Medewerker Civiele Kunstwerken Zoek jij een uitdagende rol in het beheer van onze Haagse civiele kunstwerken? Kijk verder v…- Likes: 0
- Shares: 0
- Comments: 0
www.ad.nl/economie/noodkreet-over-nederlandse-huizen-laatste-generatie-woningbouw-is-verschrikkel… … MeerMinder

Noodkreet over Nederlandse huizen: 'Laatste generatie woningbouw is verschrikkelijk’
www.ad.nl
We moeten oppassen dat Nederland niet volgebouwd wordt met goedkope meuk. De gigantische vraag naar nieuwe woningen mag niet leiden tot lelijke gebouwen waar we later spijt van krijgen.Bouwen we nog iets dat langer dan 30 jaar meegaat dan? De philipszaal, alle ministeries, het oude postbankkantoor Bontekoekade. Het lijken wel wegwerp gebouwen.
Moet het enorme ministerie van Sociale Zaken niet gewoon verbouwd worden tot woningen? We vinden van wel. Eerst begon VVD wethouder te sleutelen en mee te denken met de ontwikkelaar. Sloop en hoogbouw leverde een. Eters ‘business case’ op. Daarna ging de raad meesleutelen: dan moet er ook meer sociale woningbouw komen. En nu meent ontwikkelaar VORM dat ze ‘schade’ lijden die uit de belastingpot betaald moet worden??!!
‘Kopje kleiner
Dat de ontwikkelaar met een schadeclaim komt, heeft de Haagse politiek aan zichzelf te danken. Bijna twee jaar geleden besloot de gemeenteraad in een tumultueuze vergadering het bouwplan in Bezuidenhout drastisch aan te passen. De vier geplande woontorens in de nieuwbouw werden een kopje kleiner gemaakt. En het percentage sociale woningen moest tegen de bestaande afspraken met de bouwer in opeens van 15 procent naar 30 procent.’
www.ad.nl/den-haag/den-haag-neemt-miljoenenclaim-voor-lief-bij-bouw-van-1200-appartementen~a75f3519/
Over de miljoenenclaim die daaruit voort is gekomen, is het stadsbestuur nog in gesprek met de projectontwikkelaar. ,,We hebben gezamenlijk besloten om het bouwplan en de claim van elkaar los te koppelen”, zei de wethouder afgelopen week in een commissiedebat. ,,We zijn het nog niet eens over de hoogte van de claim en of die überhaupt wel van toepassing is”.
… MeerMinder

Den Haag neemt miljoenenclaim voor lief bij bouw van 1200 appartementen
www.ad.nl
Den Haag krijgt een miljoenenclaim aan de broek bij de bouw van 1000 tot 1200 appartementen op de rand van de wijk Bezuidenhout. De projectontwikkelaar moet op de plek van het oude ministerie van Soci…Geniaal voorstel ingezonden brief Den Haag Centraal.Eveline Blitz stelt voor de Utrechtsebasn te beëindigen bij de VNO toren Bezuidenhoutseweg. Verbindt Haagse Bos weer met Malieveld en Koekamp. Stort afgekoppeld tunneldeel vol en maak er een park ten behoeve van Grotiuspark!!!!!! … MeerMinder
Het lijkt mij een geweldig goed idee.
Is het al 1 april??
Valencia is een mooi voorbeeld. Daar werd in een rivierbedding een park aangelegd dat de stad letterlijk en figuurlijk omarmt.
Ik heb de aanpassing van het Clausplein en de Utrechtse baan meegemaakt. Vanuit Delft naar Den Haag (SER-gebouw) altijd file ter hoogte van vliegveld Ypenburg. Na de aanleg stond die file (toegegeven korter) voor de rode Olifant. Voor Scheveningen zou ik reizen via de VBW-tunnel, maar net als toen neem ik liever het OV. Top idee die groene long ook voor de mensen die straks in die woontorens wonen bij CS.
met het afsluiten van deze drukke verkeersader, overbelast je de andere hoofdaders voor stad in en uit en voor de nabijgelegen buurten is de Utrechtsebaan ideaal. Boevendien hebben wij hebben al genoeg groen in het Bezuidenhout, het overkappen van de Utrechtsebaan vanwege geluidshinder en luchtverontreiniging zijn veeleer prioriteiten voor de omwonenden.
Sander riep dat al jaren. En ik was het daar volmondig mee eens.
Dat is een heeeeeeel slecht idee!!! Het is duidelijk dat deze mensen niet in de Rivierenbuurt wonen!!! Daar strijden we al jaren voor het verwijderen van de Schenkviaduct vanwege de luchtvervuiling en lawaai voor de mensen die daar aan de Weteringkade wonen. Je zult er maar wonen. En wat dacht u van de mensen die aan de Lekstraat wonen, in het verlengde van de VictorB tunnel?? Dacht u echt dat de bewoners in de Rivierenbuurt geen last hadden van het sluipverkeer toen de Utrechtse baan afgesloten was??? Ook bij de plan ontwikkelingen van het CID wordt niet stil gestaan wat het voor de bewoners van de Rivierenbuurt is tegen muren van hoge torens aan te kijken en al het extra verkeer dat door de wijk gaat komen? Hoe komt men bij het bovenstaande idee, deze mensen wonen allemaal op “het zand”. Langs de Utrechtse baan staan niet direct woningen maar aan de Lekstraat (waar ook nog een trambaan bij moet komen) staan vele woningen en aan de Weteringkade nog meer!! Hoe kan/durft men dit een goed idee te noemen, schaam u zeer en zeer diep.
aan de ene kant heeft de gemeente zichzelf schaakmat gezet. aan de andere kant is het niet zo dat meer zalen meer publiek betekent. meer geld naar meer programma levert evenmin als vanzelf meer publiek op.
en publiek is inkomsten (kaartverkoop, horecaomzet), en publiek is een maatschappelijk ijkpunt om te zien of we cultureel ‘goed’ bezig zijn.
meer publiek is ook niet altijd een ijkpunt zie museum Voorlinden. de makke is dat de exploitatie van Spuiofrum/OCC/Amare door achtereenvolgende colleges nooit serieus zo is bezien: na ons de zondvloed.
… MeerMinder
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
Dit gebeurt doorgaans doordat de eigenaar de bijlage alleen heeft gedeeld met een kleine groep mensen, de eigenaar heeft gewijzigd wie de bijlage kan zien of omdat de bijlage is verwijderd.brrr.. A night mare plus
Dus alleen de bouwkosten zijn per €448 per inwoner van Den Haag. Met bijkomende kosten kan dit €1316 per inwoner worden!
Foto’s uit het bericht van Vrienden Monumentaal Erfgoed Den Haag … MeerMinder